Organisationsændring og kompetencer
4. oktober 2016
Er du syg eller stresset?
1. november 2016

Jeg læste i dag et inspirerende indlæg på Facebook af Mette Weinrich Olsen, Ressourcehuset.

Mette giver altid noget at tænke over og denne gang er det: ”Hvad er robusthed for en størrelse? ”

Jeg er enig. Opmærksomheden er god. Hvad skal der til, for at du bliver robust og skal du nødvendigvis være det? Robusthed er ofte nævnt som krav i stillingsannoncer – robusthed i forhold til hvad? Er robusthed en kompetence, som kan sidestilles med faglig kompetence?

Lad os slå det fast med det samme. Robusthed er ikke en faglig kompetence i sig selv! Men har du overblik over dine faglige kompetencer og er du bevidst om, hvilke kompetencer du med fordel kan udvikle, vil det være med til at give robusthed.

Jeg mener robusthed lykkes bedst, når vi viser vores børn, elever, medarbejdere og ledere, hvad der kan udvikle og dermed give os den optimale robusthed. Dialog og gensidig respekt er nøglebegreber for, hvad der skal til for at være robust for den enkelte i forskellige situationer.

Hos Kompetencetest.dk arbejder vi netop med at afdække faglige kompetencer, som giver selvindsigt for medarbejderen og overblik for ledelsen. Det åbner mulighed for gensidig forståelse og robusthed for medarbejderen og virksomheden.

Lykke